Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024r. poz.1465 z późn. zm.) zwołuję XV sesję Rady Miejskiej w Chodczu na dzień 10 czerwca 2025 roku godz. 15:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy Chodecz ul. Kaliska 2, I piętro.

Proponowany porządek obrad:

1. Otwarcie.
- stwierdzenie prawomocności obrad,
- przyjęcie porządku obrad,
- przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,

2. Sprawozdanie z działalności Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- przedłożenie informacji przez Burmistrza Chodcza,
- dyskusja,

3. Sprawozdania o odbytych posiedzeniach Komisji Rady Miejskiej w okresie międzysesyjnym – Przewodniczący Komisji.
- dyskusja,

4. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem wykonania budżetu Miasta i Gminy Chodecz za rok 2024 oraz udzielenie absolutorium Burmistrzowi Chodcza za rok 2024.
- przedstawienie raportu o stanie gminy,
- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Burmistrzowi Chodcza Nr XV/100/25,
- przedłożenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu  Miasta i Gminy Chodecz za 2024r. - Skarbnik MiG,
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o sprawozdaniu z wykonania budżetu Miasta i Gminy Chodecz – Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu Miasta i Gminy Chodecz i wniosek o udzielenie absolutorium Burmistrzowi Chodcza - P. Adam Sikorski,
- opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej o wniosku Komisji Rewizyjnej – P. Skarbnik,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem wykonania budżetu Miasta i Gminy Chodecz za 2024r. Nr XV/101/25,
- podjęcie uchwały w sprawie udzielenia Burmistrzowi Chodcza absolutorium z wykonania budżetu za 2024 rok, Nr XV/102/25,

5. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Miasta i Gminy Chodecz na rok 2025.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - P. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XV/103/25,

6. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta i Gminy Chodecz na lata 2025-2038.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie - p. Skarbnik MiG,
- opinia Komisji Budżetu i Finansów,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XV/104/25,

7. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia petycji.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- opinia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XV/105/25,

8. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr XIII/95/25 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 27 marca 2025r. w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych stanowiących własność Miasta i Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XV/106/25,

9. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę nr XIV/97/25 Rady Miejskiej w Chodczu z dnia 24 kwietnia 2025r. w sprawie wyrażenia zgody na dzierżawę na okres 10 lat oraz odstąpienia od przetargowego trybu zawarcia umowy dzierżawy nieruchomości gruntowych stanowiących własność Miasta i Gminy Chodecz.
- przedłożenie informacji w przedmiotowej sprawie – p. Dorota Grabczyńska,
- dyskusja,
- podjęcie uchwały Nr XV/107/25,

10. Sprawy bieżące i wolne wnioski.

11. Zakończenie obrad sesji.

Zapraszam do udziału w obradach sesji Rady Miejskiej.

Przewodniczący
Rady Miejskiej

Anna Twardowska

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 10 czerwca 2025r. godz. 13:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów

Beata Michalak

OGŁOSZENIE MGOPS CHODECZ

W dniach 10, 11 i 12 czerwca 2025r. od godz. 9.00 do 16.00 z przerwami od godz. 11.30 do 12.00 i od 14.00 do 14.30 w budynku Domu Kultury przy ul. Ogrodowej 7 w Chodczu (stary KLUB) będzie wydawana żywność w ramach programu POMOC ŻYWNOŚCIOWA (CARITAS). Wszystkie osoby, które zostały zakwalifikowane przez pracowników socjalnych tut. Ośrodka do otrzymania takiej formy pomocy w miesiącach marzec i kwiecień 2025r. - uprasza się o odbiór żywności.
Osoba odbierająca swoją paczkę na żądanie wydającego musi okazać się dowodem osobistym, natomiast osoba odbierająca paczkę dla innej osoby - musi posiadać imienne upoważnienie do odbioru paczki podpisane przez osobę na którą wystawiono skierowanie.

Ze względu na brak możliwości przechowywania żywności pracownicy socjalni proszą uprawnione osoby do jej odbioru w wyznaczonym terminie.

MGOPS
w CHODCZU

Program Fundusze Europejskie na Pomoc Żywnościową 2021.docx

UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych

Burmistrz Miasta i Gminy Chodecz informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym – przymrozkami wiosennymi 2025

Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17A na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.

Do wniosku należy dołączyć:

– kopię wniosku o płatności bezpośrednie na rok 2025 r. do ARiMR - część dot. oświadczenia o zadeklarowanych powierzchniach upraw (bez załączników mapowych),

Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.

Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .

We wniosku należy:

• uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);

• oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak,  kukurydza).

Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 13 czerwca b.r.).

UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.

Formularz wniosku do pobrania:

– w Urzędzie Miasta i Gminy Chodecz, pokój nr 17A

na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy

2805

Ostatni dzwonek, żeby zapisać swoje dziecko do Klubu Młodzieżowego!

Informujemy, że do końca maja można zgłaszać swoje pociechy w wieku od 6 do 24 lat do Klubu Młodzieżowego, który startuje już od 2 czerwca! Zostało już tylko kilka miejsc!!!!

Klub będzie funkcjonował w budynku Klubu Seniora w Chodczu przy ul. Aptecznej 1 w następujące dni: poniedziałki, środy i piątki w godzinach od 16.00 do 19.30. Wszystkie zajęcia potrwają aż do końca listopada.

W KM prowadzone będą zajęcia o różnej tematyce: