Ochrona wód przed zanieczyszczeniem azotanami - nabór wniosków od 25.10.2023

ARiMR informuje, iż w dniu 18.10.2023 r. ukazało się w prasie i na stronie internetowej ogłoszenie Prezesa ARiMR o naborze wniosków o przyznanie pomocy w ramach operacji typu „Inwestycje mające na celu ochronę wód przed zanieczyszczeniem azotanami pochodzącymi ze źródeł rolniczych" w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w gospodarstwach rolnych" objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

Limit pomocy na jednego rolnika i jedno gospodarstwo w całym okresie realizacji Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 wynosi 150 tys. zł.

Poziom dofinansowania to standardowo 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a w przypadku inwestycji realizowanej przez młodego rolnika – 60 proc.

Otrzymaną pomoc można przeznaczyć m.in. na budowę, przebudowę lub zakup zarówno zbiorników do przechowywania nawozów naturalnych płynnych, jak i płyt do gromadzenia nawozów naturalnych stałych, a w przypadku młodych rolników także zbiorników lub płyt do przechowywania kiszonek.

Dofinansowaniu podlega również zakup nowych maszyn i urządzeń do aplikacji nawozów naturalnych płynnych.

Powyższy nabór zostanie przeprowadzony w terminie od dnia 25 października 2023 r. do dnia 24 listopada 2023 r. Wzory dokumentów aplikacyjnych zostały zamieszczone na stronie internetowej ARiMR.link zewnętrzny (https://www.gov.pl/web/arimr/poddzialanie-412-inwestycje-majace-na-celu-ochrone-wod-przed-zanieczyszczeniem-azotanami-pochodzacymi-ze-zrodel-rolniczych---nabor-od-25-pazdziernika-2023-r-do-24-listopada-2023-r)

Wnioski o wsparcie przyjmują oddziały regionalne i biura powiatowe ARiMR. Wnioski można dostarczać osobiście lub przez osobę upoważnioną, wysyłać w placówce Poczty Polskiej lub za pośrednictwem skrzynki podawczej ePUAP.

to2

Sprzedaż samochodu pożarniczego marki JELCZ.

Link do zarządzenia

Posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej oraz Komisji Budżetu i Finansów

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 15 listopada 2023r. godz. 11:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnej i Infrastruktury Technicznej.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący Komisji
Rolnej i Infrastruktury

Wiesław Feliniak

 

Uprzejmie zawiadamiam, że w dniu 15 listopada 2023r. godz. 11:00 w pokoju nr 10 Urzędu Miasta i Gminy Chodecz odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetu i Finansów.

Proponowana tematyka posiedzenia:

1. Sprawy bieżące.
2. Wolne wnioski.

Proszę o udział w posiedzeniu Komisji.

Przewodniczący
Komisji Budżetu i Finansów

Grzegorz Makowiecki

„Bądź EKO na swoim podwórku”

Ogłoszenie o Konkursie pn. „Bądź EKO na swoim podwórku”

1. Organizator konkursu: Spółdzielnia Socjalna Chodecka Zieleń Gminna w Chodczu

2. Przedmiot konkursu:
Przedmiotem konkursu jest przygotowanie projektu ulotki informacyjnej o zasadach ekologicznego i etycznego zachowania w zakresie utrzymania czystości i porządku w swoim najbliższym otoczeniu. Ulotka musi składać się z części graficznej i tekstowej.

3. Cel konkursu:
Celem konkursu jest promowanie wśród dzieci w wieku szkolnym ekologicznego zachowania i postaw w swoim najbliższym otoczeniu.

4. Regulamin konkursu:
− Uczestnikami konkursu mogą być tylko i wyłącznie dzieci w wieku szkolnym uczęszczające do klas I-VIII Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Chodczu.
− Jedna osoba może zgłosić tylko jedną pracę konkursową.
− Praca musi zostać wykonana ręcznie na papierze formatu A3.
− Praca może zostać wykonana dowolną techniką – tj. kredki, farby, ołówek, itp.
− Przystępując do konkursu, opiekun prawny uczestnika przyjmuje wszystkie postanowienia niniejszego regulaminu oraz wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych swojego dziecka przez organizatora na potrzeby konkursu, w tym na publikowanie imienia i nazwiska, zdjęć pracy konkursowej i przekazanie praw autorskich wykonanej pracy na rzecz organizatora konkursu celem jej publikacji w formie ulotki.
− Warunkiem udziału w konkursie jest wypełnienie przez opiekuna prawnego ucznia deklaracji uczestnictwa, a następnie złożenie jej wraz z wykonaną pracą osobiście od 7 do 30 listopada 2023 r. włącznie w Sekretariacie Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki w Chodczu.

5. Rozstrzygnięcie konkursu:
− Oceny prac dokona powołana Komisja Konkursowa.
− Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi do dnia 24.12.2023 r.

6. Nagrody:
Sprzęt turystyczny/sportowy/rekreacyjny.

7. Harmonogram konkursu:
− 03.11.2023 r.- ogłoszenie konkursu,
− Od 07.- 30.11.2023 r.- przyjmowanie zgłoszeń,
− Od 01-15.12.2023 r.- ocena uczestników konkursu,
− Do 24.12.2023 r.- ogłoszenie wyników i wręczenie nagród.

Ogłoszenie o konkursie.pdf

deklaracja_uczestnictwa_w konkursie.doc

REGULAMIN KONKURSU.pdf